Oversigt

Dygtig lærer med specialpædagogisk erfaring søges til specialskole

”Det handler om børnene”

Brænder du for at arbejde med børn med særlige behov og for at skabe læring i et bredt læringsperspektiv?
Har du erfaring med specialområdet, gerne med børn med varige funktionsnedsættelser og/eller autismespektrum forstyrrelser?

Så er vi stedet for dig!
Vi søger en lærer, som vil bruge sin faglighed kreativt og brænder for at skabe nogle rammer hvori alle elever føler sig set, hørt og forstået. En person som har interesse eller erfaring indenfor følgende områder: Neuropædagogik, sanseintegration, alternativ supplerende kommunikation og/eller udeskole, Stillingen er på 37 timer.

Der er tale om en stilling til en klasse for børn og unge med bl.a. autismespektrum forstyrrelser.

Forventninger til dig som lærer
Vi lægger stor vægt på dine almenmenneskelige kvalifikationer og søger en person, der med engagement, gåpåmod og godt humør, kan indgå i den samlede personalegruppe og medvirke til, at vi fortsat tilbyder et udviklende miljø, hvor børnenes læring og trivsel står øverst på dagsordenen.

Vi forventer:

  • At du er uddannet lærer
  • At du er fagligt og didaktisk velfunderet, også på før-skoleniveau og har vedvarende fokus på udviklingen af elevernes læring.
  • At du er iderig, ønsker at skabe trivsel som grundlag for læring og forstår, at det handler om eleverne.
  • At du i samarbejde med dit team kan skabe en struktureret hverdag, som tilgodeser elevernes individuelle behov. Dette skal ske under hensyntagen til personalets arbejdsmiljø, som vægtes højt på Lundagerskolen.
  • At du kan indgå i et tæt tværfagligt samarbejde med lærere, pædagoger, pæd.  assistenter, medhjælpere, fysioterapeuter og psykolog.
  • At du kan samarbejde med kolleger, forældre, eksterne samarbejdspartnere og ledelse om at løse kerneopgaven; udvikling af personlige, sociale og faglige kompetencer hos det enkelte barn.
  • At du har en forståelse af elevernes udfordringer og være i stand til at bevare roen, når de viser tegn på mistrivsel og frustration, ud fra principperne i Low Arousal. Alle børn har et ønske om at lykkes og gør det bedste de kan.
  • At du kan være i situationer, hvor børnene har det svært og kan have udadrettet adfærd, og samtidig agere professionelt i henhold til den pædagogiske handleplan, der ligger for det enkelte barn.
  • At du kan indgå i arbejdet med personlig pleje af de elever, der har behov for dette.
  • At du kan tænke bredt ift. til elevernes læring, herunder at du har en udviklingsorienteret, kreativ og legende tilgang til læring.

Om os
Lundagerskolen er en special-folkeskole for elever med varige funktionsnedsættelser og behov for særlige rammer til at støtte deres læring, udvikling og trivsel. Vi varetager Horsens Kommunes mest vidtgående specialundervisning for børn i 0.-10. klasse.
Alle vores elever er visiteret til skolen, og det gælder for dem alle, at de har en gennemgribende funktionsnedsættelse af fysisk og/eller psykisk karakter. Alle vanskeligheder har en karakter, der kræver særlig hensyntagende specialundervisning, som bygger på struktur, forudsigelighed, anerkendelse og tæt voksenguidning.

Vi er en skole, med et pædagogisk og fagligt miljø, hvor medarbejdere og ledelse tænker anderledes og bredt i forhold til elevernes læring. Vi arbejder med at udvikle den enkelte elevs læringsmæssige potentialer på baggrund af dennes kompetencer og forudsætninger. Vi arbejder intensivt på at eleverne opnår mestring, livsduelighed og faglige kompetencer, så de dermed kan blive så samfundsparate som det er dem muligt.

Pædagogisk ramme
Skoledagen er tilrettelagt på et grundlag, der tager udgangspunkt i konkrete og virkelighedsnære læringsaktiviteter og emner, hvor faggrupperne er fælles om læringsopgaverne.
Vi arbejder ud fra en Low arousal tilgang, der tager afsæt i vores menneske/børnesyn, der lyder således: ” Mennesker, der kan opføre sig ordentligt, gør det”.

Organisering
Til skoleåret 24/25 er vi ca. 152 elever og 135 ansatte fordelt på to matrikler, én i Lund og én i det sydlige Horsens.
Åbningstiden er fra kl. 6.30 til 16.30, hvor skoledagen er mellem 8.00 og 14.00 på alle skoledage. Undervisningen varetages af både lærere og pædagoger i samarbejde med pædagogiske assistenter og medhjælpere.
SFO-tilbuddet for eleverne før og efter skoledagen 06.30-08.00 og igen fra 14.00-16.30 samt på skolefridage/ferier, dækkes af pædagogerne og pædagogiske assistenter og medhjælpere.
SFO’en på Lundagerskolen har åbent hele året rundt, dog er der lukket mellem jul og nytår, samt dagen efter Kr. Himmelfart.

Lundagerskolen tilbyder

  • En arbejdsplads med en høj grad af selvbestemmelse og indflydelse i opgaveløsningen.
  • Et engageret personale med et højt fagligt niveau.
  • En velfungerende specialfolkeskole med en solid historie, rig på traditioner og stærk på udvikling.
  • Vi prioriterer det tværgående samarbejde internt som eksternt og vi har mange gode samarbejdspartnere i og uden for kommunen.

Vi er på skolen startet op på en proces omkring ombygning af bygningerne på Højen, så vi kan se ind i at kunne flytte i nyrenoverede lokaler, der er tilpasset målgruppen, når vi samler skolen igen.

Horsens Kommune og skoleområdet
Horsens Kommune er en innovativ kommune med et værdigrundlag funderet i værdierne Helhed, Resultat, Respekt og Kvalitet.

Du kan læse mere om skolen på https://lundagerskolen.aula.dk/
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, kan du rette henvendelse til enten viceskoleleder Tina Maria Petersen på 24 63 43 24, eller skoleleder Mette Harder på 21 65 96 10.

Ansøgning uploades digitalt via linket på denne side. Relevante bilag, herunder uddannelsesbevis, skal medsendes. Der vil blive taget reference med udgangspunkt i relevant erfaring.

Ansøgningsfristen er 23. maj 2024.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 27. maj 2024.

Forventet ansættelsesdato og opstart i stillingen er 01. august 2024.

Løn- og ansættelsesforhold ifølge gældende overenskomst og forhåndsaftaler i Horsens Kommune.

Ansættelsesudvalget består af Lundagerskolens ledelse, repræsentanter fra skolebestyrelsen og medarbejderrepræsentanter.